niedziela, 18 marca 2012

Pasta funghi. Makaron, kurczak i pieczarki w aksamitnym sosie.


Beszamel kojarzy się wszystkim z ciężkim, kalorycznym sosem, ale, jak widać, można zastąpić go czymś lekkim, równie smacznym. Przepis zainspirowany wersją slyvvii, jednak podaję ze swoimi zmianami. Myślę, że to jedno z tych dań, które będę powtarzać na obiad przede wszystkim po powrocie ze szkoły, bo robi się je bardzo szybko.
A tymczasem lecę na rolki, bo podobno od jutra pogoda znowu ma się popsuć...


Pasta funghi z kurczakiem /2 porcje/:
  • 150 g makaronu (u mnie razowe tagliatelle)
  • duża pierś z kurczaka
  • 5-7 pieczarek (zależy od wielkości)
  • 1/2 cebuli
  • garść mrożonego groszku
  • łyżka soku z cytryny
  • łyżka oleju
  • natka pietruszki
Beszamel:
  • szklanka mleka
  • szczypta gałki muszkatołowej 
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • pieprz
  • sól
Mleko i mąkę bardzo dokładnie mieszam i podgrzewam do zgęstnienia. Dodaję przyprawy i odstawiam. 
Makaron gotuję al dente. Mięso oczyszczam, kroję w kostkę, wrzucam do miski i dodaję olej oraz skrapiam sokiem z cytryny. Mieszam i smażę na patelni, dalej podlewając już wodą w razie potrzeby. Gdy mięso się zetnie, dodaję wcześniej przygotowany sos i groszek. Duszę pod przykryciem na małym ogniu, aż groszek się rozmrozi, a następnie mieszam z makaronem. W razie potrzeby doprawiam jeszcze do smaku pieprzem i solą. Podaję posypane posiekaną natką.

14 komentarzy:

  1. no rzeczywiście szybkie danie i bez wątpienia smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ten przepis spisany od jakiegoś czasu i jakoś o nim zapomniałam. Dzięki za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że smakowało :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam i jakoś mi smakował samą mąką. xd Ale może coś popsułam ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytasz w moich myślach? miałam to samo na obiad! ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie już jakieś chmury się pojawiły, więc z tą pogodą to chyba jednak prawda...a rolek nie zdążyłam wyciągnąć! Za to zapiszę sobie ten przepis, bo bardzo bardzo mi pasuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. dzisiaj mam zamiar wypróbować, mam nadzieję, że wyjdzie i będzie smakowac wybrednym chłopcom;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pewnością wypróbuję, ale jak zawsze dodam coś od siebie :P

    Pasta kiwi - http://www.tabele-kalorii.pl/kalorie,D%C5%BCem-Extra-75-Owoc%C3%B3w-smak-Kiwi-Zentis.html bardzo, bardzo, bardzo słodki przetwór :P

    OdpowiedzUsuń
  9. narobilas mi smaku na to makaronowe danie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie szybkie obiady, to dla mnie teraz zbawienie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ola z Fiołkowego jedzenia wiedziała co robi, przyganiając mnie do Ciebie:)! Bosko tu jest! Ach:))!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniały pomysł na pyszny obiad :-)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis?
Skomentuj, będzie mi bardzo miło :).