czwartek, 28 lipca 2011

Tym razem w stylu arabskim. Kurczak i oliwki.


Ostatnio przez brak ciekawej aury pogodowej bardzo aktywnie siedzę w kuchni. A to wyjdą jakieś babeczki, a to znowu jakiś obiad, który zaskoczy rodzinę... chociaż zaskakuje wszystkich, to gotuję dla mnie i mamy, bo dziadkowie, z którymi mieszkam, wolą tradycyjną polską kuchnię.
Tym razem przyszedł czas na idelanego kurczaka w delikatnym sosie słodko-kwaśnym. Pyszny, zdecydowanie polecam!

Kurczak z ryżem i oliwkami /2 porcje/:
- pojedyncza pierś z kurczaka
- 2 bardzo duże pomidory lub 3 średnie
- 2 ząbki czosnku
- sok z połowy cytryny
- pół szklanki zielonych oliwek
- imbir, kurkuma, papryka słodka
- sól, pieprz
- natka pietruszki

Kurczaka pokroić w kostkę i usmażyć, następnie przełożyć na talerz. Na tę samą patelnię wlać łyżkę oleju i podsmażyć drobno posiekany czosnek z imbirem, kurkumą i papryką. Po ok. 1 minucie dodać kurczaka i dokładnie wymieszać. Następnie dodać obrane ze skórki i pokrojone w kostkę pomidory. Gotować 10-15 minut (aż sos zgęstnieje). Po tym czasie dodać pokrojone w talarki oliwki, sok z cytryny i natkę pietruszki.
Zdjąć z ognia i zostawić pod przykryciem na 5 minut, aby smaki się "przegryzły". Doprawić do smaku pieprzem i solą.
Podawać z brązowym ryżem.


Korzystałam z tego przepisu.

PS
Dzisiaj wyjeżdżam do Tunezji, więc następny post pojawi się za 2 tygodnie.
Będę tęsknić, a wyjazd postaram się wykorzystać jak najlepiej - tzn. oprócz podziwiania kraju i odpoczywania na plaży być planuję zaopatrzyć się tam w różne regionalne przyprawy.
Już za Wami tęsknię, do usłyszenia! :*

4 komentarze:

  1. Cieszę się że ten kurczak Ci smakował. Życzę udanego wyjazdu, mam nadzieję, że wypoczniesz i nacieszysz się słońcem;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od jakiegoś czasu śledzę Twojego bloga i muszę przyznać, że prawie wszystkie przepisy przypadły mi do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnio dużo eksperymentuję z taką kuchnią i egzotycznymi przyprawami. podobnego kurczaka jadłam ostatnio, pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja kocham takie smaki... ^^

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis?
Skomentuj, będzie mi bardzo miło :).