poniedziałek, 9 stycznia 2012

Pomidorrrrowo. Kuskus i wołowina.


Kuskus i wołowina, czyli tradycyjne składniki kuchni arabskiej. Dodam do tego jeszcze czosnek, pomidory oraz, oczywiście, świeżą miętę i mamy komplet.
Dawno nie jadłam pulpetów (swoją drogą, nie podoba mi się polska wersja tego słowa; dużo lepiej brzmi ono po angielsku - meatballs - prawda?). Moim zdaniem szczególny urok mają te malutkie, wielkości orzecha włoskiego. Takie więc prezentuję tym razem - z ostrym, pomidorowym sosem z nutą słodyczy oraz ukochanym, sypkim kuskusem są świetnym daniem obiadowym na zimę. Rozgrzewa, a przypomina wakacje... no cóż, na razie musi mi wystarczyć mój afrykański pokój. I arabskie obiady ;).


Składniki na 2 porcje:
  • 250 g mielonego mięsa wołowego
  • 2 ząbki czosnku
  • czerwona cebula
  • łyżeczka kuminu
  • łyżeczka cukru
  • łyżeczka mielonej kolendry
  • łyżka bułki tartej (dałam na pół z otrębami)
  • 2 średnie pomidory
  • łyżka posiekanej świeżej mięty
  • jajko
  • sól
  • pieprz
  • oliwa do smażenia
  • natka pietruszki do posypania
Najpierw przygotowuję sos: na patelni rozgrzewam oliwę i smażę posiekaną cebulę, czosnek oraz przyprawy. Odkładam połowę do miseczki, by wystygło, i do pozostałej na patelni drugiej połowy dodaję sparzone wcześniej, obrane ze skórki i pokrojone w kostkę pomidory i cukier. Duszę na wolnym ogniu przez ok. 15 min, aż sos się zredukuje. Doprawiam solą i pieprzem do smaku. 
Do mięsa dodaję jajko, miętę, bułkę tartą (i ew. otręby) oraz odłożoną smażoną cebulę z czosnkiem i przyprawami. Dokładnie mieszam i formuję kuleczki wielkości orzecha włoskiego. 
Na drugiej patelni rozgrzewam olej i smażę pulpety, aż się zezłocą. Wówczas dodaję je do sosu, mieszam  i podgrzewam jeszcze przez chwilę. 
Podaję z kuskusem, posypane natką pietruszki. 


źródło przepisu: homemade-recipes

6 komentarzy:

  1. Pomidory, kuskus i wołowina.. # składniki, które goszczą w mojej kuchni bardzo często, a których dziwnym trafem jeszcze nie połączyłam..
    Pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam :)

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie obiadki!! a wiesz, że dawno nie jadłam pulpetów :D może zrobię hmmm

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie obiady to coś dla mnie! Dawno nie jadłam wołowiny.

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis?
Skomentuj, będzie mi bardzo miło :).