piątek, 20 stycznia 2012

A gdy za oknem śnieg... Morele i kurczak.


Mama: ale dziś w nocy sypało...
Ja: a zostało coś z tego śniegu?
M: ...
J: no co?
M: a oczu to się nie ma, żeby przez okno spojrzeć?

No i mamy śnieg... i morele na obiad. Pasuje jak ulał, prawda?
Cóż, w moje gusta trafia stuprocentowo. Po arabsku, lekko słodko, z kurczakiem i ryżem. Morele przywodzą na myśl lato, groszek - wiosnę... a koc, kubek gorączej czekolady i pierniczki (prosto z choinki) w nim maczane - zimę. Choć ta w tym roku nas nie rozpieszcza, ja i tak rozpieszczam swoje podniebienie.


Składniki na 2 porcje:
  • 300g piersi z kurczaka
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • 1/2 łyżeczki kuminu
  • 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
  • garść suszonych moreli
  • woreczek ryżu brązowego
  • 1,5 szklanki wywaru z kurczaka
  • 1/4 szklanki mrożonego groszku
  • pieprz
  • sól
  • olej do smażenia
  • natka do posypania
Ryż podgotowuję przez ok. 10-15 minut (dalej ma być twardy). Mięso kroję w większą kostkę. Doprawiam pieprzem i solą oraz smażę na rogrzanym oleju. Przekładam na talerz i na tej samej patelni smażę posiekaną cebulę, czosnek i przyprawy. Dodaję pokrojone w paski morele oraz podgotowany ryż. Zalewam bulionem i gotuję przez 15 minut. Dodaję kurczaka i groszek, podgrzewam chwilę i podaję posypane natką. Smacznego!


źródło przepisu: filozofiasmaku

20 komentarzy:

  1. Danie wyglada bardzo kuszaco i choc u mnie sniegu nie ma, chetnie bym po taka miseczke siegnela. Zwlaszcza, ze i miseczka bardzo ladna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Możesz się do mnie wprowadzić i mi gotować? xD
    Pycha xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a wiesz, że nie jesteś pierwsza, która mi to proponuje? ;)

      Usuń
  3. podoba mi się! mam wszystko prócz moreli ;/ haha

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie rano nieźle padało, ale śnieg zdążył się roztopić zanim wyszłam ze szkoły :D Urocza miseczka, przyszło mi na myśl, że jest taka dosyć "etniczna", więc pewnie pasuje do Twojego pokoju :D A danie już dodałam do wypróbowania, zastanawiam się tylko nad dodaniem jakiejś przyprawy do tego kurczaka... Taki kurczak przyprawiony tylko solą i pieprzem mi nie smakuje za bardzo. Masz pomysł, co mogłabym dodać?
    Buziaki, M. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miseczka kupiona w Afryce specjalnie pod mój pokój ;)
      co do pilawu: kumin i kolendra dają dość aromatu całej potrawie, ale możesz ich odrobiną także natrzeć mięso; na pewno będzie bardziej aromatyczne (ale pamiętaj, żeby nie przesadzić; lepiej weź tę odrobinę z odmierzonych wcześniej proporcji na całe danie). smacznego :)

      Usuń
  5. Jest groszek, kurczak, coś słodkiego, więc już uwielbiam to danie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda fantastycznie! Zawsze bronię się przed kurczakiem z owocami, ale chyba muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to widzę, że masz tak, jak moja mama ;) dlatego muszę raczyć się takimi obiadami sama, bo ona broni się przed połączeniem owoców z mięsem rękami i nogami...

      Usuń
  7. strasznie lubię takie szybkie dania. Z ryżem i z lekką słodkością. Super obiad!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczaka z owocami i ryżem na ostro uwielbiam ^^ Dogadzasz sobie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny mix smaków. Czuję się pokuszona, wszystko wygląda bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. pyszne danie, ale wyrzuciałabym z niego suszone morele, bo ich nie lubię ;d

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda zachęcająco, a połączenie smaków też mi pasuje. Słodkie z pikantnym zawsze tworzyło smaczny duet :)

    OdpowiedzUsuń
  12. już wcześniej chciałam Ci napisać, że ta miseczka jest po prostu cudowna!
    a to połączenie kurczaka z morelami już mi się podoba...może jutro wyczaruję to dla rodzinki? ostatnie połączenie z bananem im smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię połączenie kurczaka z morelami - smaczne i sprawdzone. Całość fajnie doprawiona, coś pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapraszam do siebie, inspirowałam się tym przepisem :) http://coutellerie.blogspot.com/2012/02/dzis-myslac-nad-obiadem-cakowicie.html

    OdpowiedzUsuń
  15. właśnie się zajadam tym ryżem i mimo, iż nie miałam tych przypraw i robiłam na wywarze z warzyw, wyszło pyszne !

    OdpowiedzUsuń
  16. kurczę! Kupiłam wszystko, mam, robię zaraz, brak kolendry i kuminu- co dodać wzamian, czy nic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, kumin i kolendra to kluczowe przyprawy arabskie, nie tylko zresztą w tym daniu... Nie da się ich niczym zastąpić, więc albo zmień plany i poszukaj w sklepie z przyprawa orientalnymi (lub na takim dziale w marchecie), albo zrób bez nich, ale wtedy to będzie zupełnie inne danie. Nie mówię, że niedobre, ale na pewno dużo mniej arabskie (bo właściwie wtedy tylko suszone morele w połączeniu z kurczakiem będą w tym klimacie) niż z kuminem i kolendrą.

      Usuń

Spodobał Ci się przepis?
Skomentuj, będzie mi bardzo miło :).