wtorek, 29 maja 2012

Chrupiące naleśniki z mozarellą, pomidorami i bazylią.


Mozzarella, pomidory i bazylia to połączenie niemal tak doskonałe, jak jabłko i cynamon, banan i masło orzechowe czy truskawki i roztopiona czekolada...
Uwielbiam jeść solo pomidory, mozzarellę i bazylię, polane oliwą z oliwek i odrobinę doprawione, uwielbiam sałatki z tymi trzema składnikami. Uwielbiam też roztopioną, ciągnącą się mozzarellę na pizzy. Te naleśniki, znalezione w kuchni u Mopsika, nie mogły nie wyjść boskie.
Na blogu śniadaniowym skojarzyło się paru osobom z quesadillą lub pizzą. Szczerze mówiąc, to z pierwszym gryzem pomyślałam od razu o pizzy, chociaż składniki są średnio "pizzowe".
Niemniej jednak - bardzo, bardzo, bardzo polecam.


Naleśniki z pomidorami, mozzarellą i bazylią /1 porcja - 3 naleśniki/:

Ciasto naleśnikowe:
  • 70 g mąki (trochę ponad 1/2 szklanki)
  • ok. 1/2 szklanki mleka (do odpowiedniej konsystencji)
  • jajko
  • szczypta soli
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • olej do smażenia
Wszystkie składniki miksuję mikserem na wysokich obrotach. Na rozgrzaną i natłuszczoną patelnię wylewam ciasto i smażę naleśniki z obu stron.


Nadzienie:
  • 2 pomidory
  • 2/3 kulki mozzarelli
  • garść listków bazylii
  • oregano
  • sól
  • pieprz
Na połowę usmażonego naleśnika kładę pokrojone w paski pomidory, mozzarellę i listki bazylii. Posypuję oregano, pieprzem i solą, składam na pół i jeszcze raz na pół. 


Po złożeniu wszystkie naleśniki układam na patelni i podsmażam z obu stron, dzięki czemu mozzarella się rozpuści, a naleśniki będą chrupkie.
Smacznego!


30 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! Na pewno niebawem wypróbuję;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Emmo, użyłaś mąki pełnoziarnistej?

    OdpowiedzUsuń
  3. O, matko! Zaśliniłam monitor ;)
    Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja dawno nie jadłam mozzarelli! Czas to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda bardzo smakowicie! aż ślinka cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam połączenie bazylii, pomidorów i mozarelli, ale nigdy nie próbowałam w naleśnikach. Już wyobraziłam sobie ten ciągnący, przepyszny ser... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. czy podsmażając naleśniki za drugim razem smazyłas na oleju czy na suchym teflonie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za drugim razem na teflonie, ale można również na oleju, jeśli wolisz.

      Usuń
  8. Ekstra pomysł-wykorzystam na wakacjach ze znajomą! ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam! Dla mnie to quesadilla :) Rzadko ją jem ze względu na kaloryczność placków tortilli. A tu proszę, pomysł tak prosty, że prościej się nie da - zastąpić tortillę naleśnikami i porządnie przysmażyć je na chrupko. Jesteś genialna! Że też sama na to wcześniej nie wpadłam :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. no rzeczywiście, pomidor, mozarella, bazylia, oregano, mąka to bardzo 'średnio pizzowe' składniki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może ty jesz pizzę ze świeżą bazylią i pomidorami (ketchup czy sos pomidorowy to zupełnie co innego), ale mnie pizza kojarzy się z raczej z żółtym serem, pieczarkami, szynką czy, w wersji hawajskiej, ananasem.

      Usuń
    2. oczywiście, że pizzę jada się z pomidorami (np. w plasterki lub koktajlowymi), z bazylią (niekoniecznie świeżą). no a co powiesz o oregano i mozarelli? ale cóż, masz prawo do innych skojarzeń. ja tak tylko napomknęłam

      Usuń
    3. Nie powiedziałam, że się nie jada, bo sama dodałam przepis na pizzę ze świeżymi pomidorami koktajlowymi. Jednak składniki same w sobie są mało pizzowe, bo nie widziałam nigdzie pizzy z mozzarellą, świeżymi pomidorami i świeżą bazylią.
      Ciekawa jestem czy to Ty jesteś jedynym Anonimem, który niemal pod każdym przepisem i śniadaniem szuka byle pretekstu, aby się przyczepić, czy jest Was więcej ;).

      Usuń
  11. Nie czepiam się absolutnie i żadnej we mnie złośliwości, ale przyznam, że dla mnie to klasyczny zestaw na pizzę :) Tym właśnie jest dla mnie margarita, czyli najprostsza i najpopularniejsza pizza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, to może powinnam się bardziej dokształcić w pizzach, bo mi z nią kojarzą się tylko te podstawowe i najbardziej typowe dodatki lub mniej typowy ananas. :)

      Usuń
    2. po prostu każdy jest przyzwyczajony do innego zestawu pizzowego ;-) jak dla mnie to, owszem, pizzowe składniki, ale bardziej by mi się skojarzyło gdyby było to połączenie : sos pomidorowy+ mozzarella + szynka + pieczarki ;-D

      Usuń
    3. Dokładnie o to mi chodziło :)

      Usuń
  12. ciekawy pomysł na naleśniki, a połączenie rzeczywiście idealne, jedno z moich ulubionych ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. jak zastąpie mozzarellę zwykłym żółtyms erem, to też chyba wyjdą dobre;)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc już obiadek z głowy;), i tak myślę, po jednym zrobię,że dodam jajko+awokadko, bo muszę je wkońcu wykorzystać, efekt naleśnik z jajkiem i awokado może wyjść ciekawyxP

      Usuń
    2. Jajko i awokado zawsze świetnie smakuje. Daj znać jak wyszło z naleśnikiem :)

      Usuń
  14. hej, dziś zaprosiłam na kolację mojego ukochanego i właśnie zasewruję te naleśniki. Tylko zastanawiam się nad dodaniem do nich usmażonych kawałków kurczaka. Myślę, że mogłoby być pyszne:) Jak uważasz?

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej, zaprosiłam dziś na kolację mojego Ukochanego i będę właśnie serwować Twoje naleśniki. Zastanawiam się nad dodaniem do nich usmażonych kawałków kurczaka. Myślę, że fajnie by się to skomponowało. A Ty jak uważasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie, to czemu nie ;) Ja kurczaka wciskam gdzie się da, szczerze mówiąc :)

      Usuń
  16. dodałam kurczaka i było pyszne, mój Ukochany był zachwycony. Wyszło pyszne danie, a te naleśniki po podsmażeniu już z farszem, miały niesamowity smak. Takie chrupiące, trochę mi przypominały macę. Stwierdziłam, że można by je same chrupać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, właśnie to najbardziej w nich kocham :)

      Usuń
  17. Pyyyyycha :) dodałam szynkę i polałam ketchupem, fantastyczne :) będę częściej robić

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis?
Skomentuj, będzie mi bardzo miło :).