sobota, 8 października 2011

Śliwki. Czekolada. Pancakes.


- Mamo, jutro jest naleśnikowa sobota...
- Mhmm...
- Chciałabyś na śniadanie zjeść ze mną pancakes?
- A jakie?

No i zaczęło się szukanie odpowiedniego przepisu przez cały piątkowy wieczór.
Miałam otwartych kilka zakładek z przepisami na pancakes i nie mogłam się zdecydować. Kokosowe, śliwkowe, marchewkowe... Wszystkie do wypróbowania, wszystkie świetne.
Stanęło na śliwkowych, bo niedługo te owoce się skończą, a zarówno ja, jak i moja mama, jesteśmy wielkimi fankami śliwek. A że ja przy okazji kocham czekoladę, to już w ogóle nie mogłam się powstrzymać ;).
Przepis definitywnie ląduje na liście moich ulubionych pancakes.

Przepis na 2 porcje:
  • szklanka mąki (u mnie pełnoziarnista z trzech zbóż)
  • łyżeczka kakao
  • szklanka mleka
  • 2 jajka
  • 2/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 łyżeczki sody 
  • szczypta soli
  • 6 średniej wielkości śliwek
Mąkę mieszam z kakao, jajkami, proszkiem do pieczenia, solą i sodą. Dodaję 2/3 mleka i mieszam. Jeśli ciasto jest zbyt gęste, dodaję resztę. 
Śliwki oddzielam od pestek i kroję w kostkę. Mieszam dokładnie z ciastem i smażę na rozgrzanej patelni teflonowej. 
Podałam z jogurtem naturalnym wymieszanym z syropem klonowym, posiekaną gorzką czekoladą i cynamonem. Pycha! :)


źródło: lekko-i-zdrowo

7 komentarzy:

  1. smakowite... ta czekolada i śliwki..mniam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie wyglądają, też się na nie czaję i muszę w końcu spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj kusisz, kusisz tymi pancakes. A śliwki + czekolada to świetne połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. również uwielbiam śliwki :) cieszę się, że Ci smakowały! bardzo ładnie u Ciebie wyglądają. a ja jak następnym razem będę je robić to chyba dodam przyprawy do piernika :)

    OdpowiedzUsuń
  5. będę musiała spróbować, bo również kocham śliweczki ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. @ punktransistor: dobry pomysł z tymi korzennymi przyprawami, szkoda, że sama nie wpadłam na to wcześniej! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają idealnie:). Muszę wypróbować, bo też jestem śliwkową maniaczką ;]

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis?
Skomentuj, będzie mi bardzo miło :).